Älskad

Svante jag var vid din grav idag. de var riktigt fint där.
Det var mörkt ute, och de enda jag såg var dom fina blommorna som lystes upp av alla fina ljus runt omkring graven.
Jag satt där på huk länge och pratade med dig. och de konstiga var att det kändes som att jag fick svar. men inte svar med ord. utan svar av en känsla. jag vet att du var med mig hela tiden när jag var där..
de rann så mycket tårar när jag var där så de känns som ja tömde hela kroppen på vätska..
Nu har jag sagt hejdå.. men bara till den fina människan du var. inte till den svante som jag vet kommer vara med mig hela livet.

Svante kommer du ihåg den där gången jag kom hem till er jätte tidigt en morgon när niclas var där? vi skulle slå rekord i hur många timmar vi kunde leka ihop. till slut på kvällen när det gått 12 timmar så var vi så trött att vi sprang runt, runt i huset för att inte somna. du blev irriterad och skällde ut oss och sa att om vi inte skärpte oss snart så skulle vi inte få leka mer den dagen. och rekordet inte var slaget så det var upp till oss själva.
Då insåg jag två saker.
1. Att du faktist kan bli arg. de var den enda gången jag såg dig arg. och insåg att du faktist kan skälla. och du gjorde det för våran skull.. för du velade att vi skulle slå rekordet men utan att vi skulle störa dig och lisbet när ni såg på tv.
2. Att DU Svante Fält har låtit mig träffat en vän från barndomen som än idag betyder så himla mycket för mig. Niclas Söderlund. om du läser det här så ska du veta att jag är så tacksam för att ja fick chansen att bli din vän.
Nu har vi gjort upp ett mål och de är att ses MINST 2 gånger om året och göra något riktigt kul.
Och hade varken jag eller Niclas träffat dig Svante så hade vi inte haft varandra..
Så tack Svante. jag vet att du vill vara med oss och se oss bli vuxna människor. eftersom du sett oss växa upp.
Du ville aldrig någon något ont.

Nu ska vi alla leva för dig. och vi ALLA kommer komma ihåg dig som den underbara människan du var. och vi alla älskar dig. Ingen förtjänar det ödet du fick.

Jag kommer besöka dig minst en gång i veckan. och varje gång ska jag förklara dig med ett ord...
Jag börjar här och nu..  Älskad


Jag, Moa och alla andra saknar dig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0